Florist i fokus

Hov!

Du skal være logget ind for at se resten af siden.

Ikke medlem endnu?

Bestil dit login kvit og frit lige her

– ingen binding, bare adgang til en masse gode ting!

Blomster Smedjen i Stensballe

Blomster Smedjen vil være kendt som den hyggeligste blomster-, specialitets- og brugskunstforretning i Horsens. Der satses på kvalitetsvarer i alle produktkategorier, effektive indkøbskanaler og målrettet markedsføring på flere forskellige platforme

Fakta om Blomster Smedjen

Indehaver:                Karin Sørensen

Ansatte:                      4

Butiksareal:               200 m2

Grundlagt:                 2007

Hvor:                          Stensballe; populært boligområde i udkanten af Horsens

Opland:                      55.000 indbyggere

Facebook:                  Ja – med over 400 venner

WEB:                         www.blomster-smedjen.dk

Karin Sørensen har også delt et par af sine ideer til at skabe mersalg med blomsterportalen.dk. Dem finder du på “Den gode ide”

Billeder fra Blomster Smedjen

Karins tanker og ideer

Igennem det sidste års tid, har jeg brugt meget energi på salg og salgsteknikker. Jeg har tænkt over hvordan jeg kan få nye kunder og bibeholde gamle kunder. Vi er i en tid med stor konkurrence, især fra supermarkeder, som vil gøre alting så billigt som muligt. Jeg tror, at det vil gavne os som florister at slutte os mere sammen. Eksempelvis ved at samle vores indkøb af blomster og derved opnå en bedre pris. Målet vil ikke være at sætte priserne ned, men give os bedre tal på bundlinjen. Gode tal på bundlinjen giver overskud til at udvikle butikken og derved tiltrække kunderne.

I foråret “lånte“ vi en elev fra en anden butik i Århus og lavede en søndag med påskeinspiration. Det blev en god dag, hvor vi havde tæt på 130 kunder igennem butikken. Det er rart at udveksle ideer med en anden butik – nogle ting der fungerer godt her, fungerer ofte også godt i en anden by. Personligt vil jeg gerne give ideer fra mig.
 
Vi har en god energi her i butikken, jeg gør rigtig meget for at mit personale er i godt humør. Vi har små salgskonkurrencer, vi kan finde på at synge, ja alle mulige mærkelige tiltag – for jeg tænker, at hvis vi har det sjovt og godt, så smitter det af på butikken og kunderne føler sig veltilpas her. Vi er en speciel butik og kunderne skal forvente at få kvalitet og super service. De fedeste kunder kommer de fedeste steder – og jeg vil have at min butik er et fedt sted at besøge! 

Kontakt os

Du er altid velkommen til at sende os en mail og vi kontakter dig så snart det er muligt.

Sending

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account